środa, 22 maja 2013

Kurier i jego praca



O firmach kurierskich jest głośno od dłuższego czasu. Odkąd ludzie ze zdwojoną częstotliwością korzystać z tego sektora w Internecie na różnego rodzaju forach pojawiły się opinie. Niekiedy są przychylne i pochlebne niekiedy dość ostre z nutą rozgoryczenia. Pamiętajmy jednak, że osoby piszące posty pozostające anonimowym nie zawsze piszą prawdę. Ale pomijając ten fakt mówiąc o firmach przewożących nasze paczki nie sposób ominąć pracy kuriera. To on wystawia całej spółce wizytówkę, on ma bezpośredni kontakt z klientem i to on w głównej mierze wpływa na ogólne postrzeganie firmy.
Możemy wiele pisać na temat oferty kurierskiej. Jest ona rozbudowana i posiada szeroki wachlarz opcji tak by każdy znalazł coś dla siebie. Ale nie dodatkowe warianty czy ceny przesyłek kurierskich ups decydują o naszym ostatecznym wyborze. A właśnie zachowanie, kultura osobista, pomoc, łatwość kontaktu z kurierem. Klienci zniosą podwyżkę cen, ale nie tolerują ignorancji. Kiedy telefon kuriera milczy i kiedy ten celowo nie odbiera jest dobry powód by zmienić firmę. Nawet spóźnienia nie irytują tak jak brak kontaktu z kierowcą.
Pamiętajmy, że praca kuriera nie należy do najprostszych. Musi on dostarczać i odbierać paczki, doskonale znać miasto, być osobą terminową, odporną na stres i opanowaną. Oczywiście musi odznaczać się wysoką kulturą osobistą i nienagannymi manierami. A my klienci też nie jesteśmy „święci”. Niekiedy kurierowi obrywa się za nic. Za to, że dotarł nieco spóźniony, że jego poprzednik był niemiły, że pani w biurze obsługi nie była w stanie odpowiedzieć na pytanie… A przecież kurier nie odpowiada za wszystko i wszystkich we firmie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz